Tal com diu l’article nº 1 de la Declaració Universal dels Drets Humans:
"Tots naixem lliures i iguals en dignitat i drets".
Però, quins són aquests drets?
Què vol dir, ser una persona lliure?
Què vol dir, no ser lliure i no poder gaudir dels drets que com a éssers humans ens corresponen?
Quins sentiments es tenen en cada un dels dos casos?
Ens trobem davant una activitat en la qual, tot jugant, s'aconsegueixen coneixements molt enriquidors. Aquesta activitat està pensada per nens de cicle superior.
L’objectiu d’aquest joc és afavorir una reflexió sobre la diferència que hi ha entre les dues situacions, entre ser lliure i tenir drets, i no ser-ho i veure’s privat de l’exercici d’aquests drets. De vegades, un mateix no és prou conscient del fet de gaudir de llibertat i drets i, alhora, és habitual que aquesta mateixa llibertat dificulti la percepció de la realitat d’aquells que n’estan privats.
Una manera de treure més profit de l’activitat i d’aprofundir-ne els objectius és, un cop acabat el joc, dir als/a les alumes participants que expliquin (per escrit o bé de forma oral), què és una persona lliure i una no lliure, quins avantatges o limitacions tenen les unes i les altres, etc.
Cal tenir en compte que per jugar-hi cal conèixer una mica la Declaració Universal dels Drets Humans i la tasca d’Amnistia Internacional, o sigui que, si cal, abans de començar s'haurà de fer un petit repàs d’aquests dos temes.
Així doncs, només cal imprimir el taulell i començar a jugar!
Podem trobar el taulell i les regles del joc ( imprescindibles per començar l'activitat) fent click en els següents enllaços:
http://cv.uoc.edu/~amnistia/educa/4p/joc-taulell-1.pdfhttp://cv.uoc.edu/~amnistia/educa/4p/joc-regles-1.pdf
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada